zklimadiris
Τώρα απαιτείται σαφώς νέος αγώνας για να ανατραπεί ο περιορισμός του έργου. Να διατυπωθούν εκείνες οι προτάσεις που θα μπορέσουν να πείσουν ότι διασφαλίζεται η συνέχιση του έργου και στην Ηλεία. Σε διαφορετική περίπτωση, ο νομός θα παραμείνει για πολλά ακόμη χρόνια καταδικασμένος, αφού άλλο έργο τέτοιας αναπτυξιακής μορφής θα αργήσει πλέον να εμφανιστεί.
Κυβέρνηση και παραχωρησιούχοι συμφωνούν ότι αν τα έργα δεν προχωρήσουν, θα μπει ταφόπλακα σε κάθε προσδοκία ανάπτυξης για τη χώρα. Η επανεκκίνηση εκτιμάται ότι θα δημιουργήσει θετικό κλίμα δίνοντας την εικόνα ανασφάλειας και εμπιστοσύνης που αναμένεται να κάνουν τη χώρα και πάλι ελκυστική για επενδύσεις και τραπεζική χρηματοδότηση.
Ωστόσο, σύμφωνα με τα λιγοστά τα οποία γίνονται γνωστά από το μέτωπο των διαπραγματεύσεων, η πλευρά του Δημοσίου φέρεται να είναι έτοιμη να απεμπολήσει το κυριότερο από τα οφέλη που θα είχε από την 30χρονη παραχώρηση των μεγαλύτερων οδικών αξόνων της χώρας: Το σύνολο των μελλοντικών δικαιωμάτων του από τα διόδιαμ που πριν από λίγο καιρό παραχωρήθηκε στο ΤΑΙΠΕΔ.
Σημαντικό βήμα για την επανεκκίνηση του μεγάλου οδικού έργου γίνεται το τελευταιο διάστημα, χωρίς ωστόσο να αφορά την Ηλεία, αφού ο δρόμος φαινεται να σταματά οριστικά στην Πάτρα και να μην έχει καμία συνέχεια για τον νομό μας.
Κυβέρνηση και παραχωρησιούχοι κατέληξαν σε συμφωνία αλλά με ευνοϊκότερους όρους για τις συμβάσεις των δεύτερων, ικανοποιώντας το αίτημα των περικοπών από τον συνολικό σχεδιασμό της Ολυμπίας Οδού.
Πρόκειται για ηχηρό «χαστούκι» απέναντι στην επιδιωκόμενη ανάπτυξη του νομού, την οποία ουδείς λαμβάνει υπόψη μπροστά στην προώθηση συμφερόντων που εξυπηρετούν τα συγκεκριμένα έργα.
Πρόκειται για ηχηρό «χαστούκι» απέναντι στην επιδιωκόμενη ανάπτυξη του νομού, την οποία ουδείς λαμβάνει υπόψη μπροστά στην προώθηση συμφερόντων που εξυπηρετούν τα συγκεκριμένα έργα.
Η είδηση της επανεκκίνησης που αφήνει την Ηλεία στο περιθώριο, δεν πρέπει και δεν μπορει ούτε αυτή τη φορά να είναι νωχελικά αντιμετωπίσιμη. Το φρένο του έργου στην Πάτρα αποτελεί ήδη βαριά ήττα για τον τόπο και οφείλουμε να αντιδράσουμε ακόμα και με δυναμικό τρόπο αν χρειαστεί.
Το Επιμελητήριο Ηλείας, έχοντας εγκαίρως προβλέψει την κατάσταση που επικρατεί, είχε ήδη δρομολογήσει κινήσεις ουσίας, οι οποίες ωστόσο δεν έγιναν αντιληπτές και από άλλους φορείς προκειμένου να μη φτάσουμε στη σημερινή εικόνα.
Το Επιμελητήριο Ηλείας, έχοντας εγκαίρως προβλέψει την κατάσταση που επικρατεί, είχε ήδη δρομολογήσει κινήσεις ουσίας, οι οποίες ωστόσο δεν έγιναν αντιληπτές και από άλλους φορείς προκειμένου να μη φτάσουμε στη σημερινή εικόνα.
Τώρα απαιτείται σαφώς νέος αγώνας για να ανατραπεί ο περιορισμός του έργου. Να διατυπωθούν εκείνες οι προτάσεις που θα μπορέσουν να πείσουν ότι διασφαλίζεται η συνέχιση του έργου και στην Ηλεία. Σε διαφορετική περίπτωση, ο νομός θα παραμείνει για πολλά ακόμη χρόνια καταδικασμένος, αφού άλλο έργο τέτοιας αναπτυξιακής μορφής θα αργήσει πλέον να εμφανιστεί.
Κυβέρνηση και παραχωρησιούχοι συμφωνούν ότι αν τα έργα δεν προχωρήσουν, θα μπει ταφόπλακα σε κάθε προσδοκία ανάπτυξης για τη χώρα. Η επανεκκίνηση εκτιμάται ότι θα δημιουργήσει θετικό κλίμα δίνοντας την εικόνα ανασφάλειας και εμπιστοσύνης που αναμένεται να κάνουν τη χώρα και πάλι ελκυστική για επενδύσεις και τραπεζική χρηματοδότηση.
Ωστόσο, σύμφωνα με τα λιγοστά τα οποία γίνονται γνωστά από το μέτωπο των διαπραγματεύσεων, η πλευρά του Δημοσίου φέρεται να είναι έτοιμη να απεμπολήσει το κυριότερο από τα οφέλη που θα είχε από την 30χρονη παραχώρηση των μεγαλύτερων οδικών αξόνων της χώρας: Το σύνολο των μελλοντικών δικαιωμάτων του από τα διόδιαμ που πριν από λίγο καιρό παραχωρήθηκε στο ΤΑΙΠΕΔ.
Περαιτέρω το Δημόσιο έχει αρχίσει να καταλήγει σε συμφωνία με τους παραχωρησιούχους σχετικά με τα ποσά που θα δεχθεί να τους καταβάλει ικανοποιώντας τα οικονομικά τους αιτήματα (claims).
Το πρόβλημα στην περίπτωση αυτή είναι ότι, όπως επιβεβαιώνουν καλά πληροφορημένες πηγές του υπουργείου Ανάπτυξης και Υποδομών, το μεγαλύτερο μέρος των αιτημάτων των παραχωρησιούχων δεν έχει υποβληθεί εμπρόθεσμα (7-15 ημέρες μετά την εμφάνιση του όποιου γεγονότος θεωρείται ότι τους προκαλεί οικονομική ζημιά) αλλά εμφανίστηκε παρατύπως στο τραπέζι ως διαπραγματεύσιμο μέγεθος.
Παρότι συμβατικά η υποβολή τέτοιων αιτημάτων δεν έχει νόημα, το δημόσιο έχει δεχθεί να τα συζητήσει στο πλαίσιο μιας λύσης-πακέτο.
Το πρόβλημα στην περίπτωση αυτή είναι ότι, όπως επιβεβαιώνουν καλά πληροφορημένες πηγές του υπουργείου Ανάπτυξης και Υποδομών, το μεγαλύτερο μέρος των αιτημάτων των παραχωρησιούχων δεν έχει υποβληθεί εμπρόθεσμα (7-15 ημέρες μετά την εμφάνιση του όποιου γεγονότος θεωρείται ότι τους προκαλεί οικονομική ζημιά) αλλά εμφανίστηκε παρατύπως στο τραπέζι ως διαπραγματεύσιμο μέγεθος.
Παρότι συμβατικά η υποβολή τέτοιων αιτημάτων δεν έχει νόημα, το δημόσιο έχει δεχθεί να τα συζητήσει στο πλαίσιο μιας λύσης-πακέτο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
αφηστε το δικο σας σχολιο..